دسترسی خدمت سجام برای کلیه دفاتر واجد شرایط که دوره آموزشی “جدید” را گذرانده باشند، فعال گردید.
دسترسی به سامانه احراز هویت درگاه کانون، از طریق شبکه پیشخوان(SIN) امکان پذیر شده است.نحوه پرداخت کارمزد احراز هویت درگاه کانون، از طریق کارتخوان پیشخوان(PCPOS) می باشد.دفاتر پیشخوان فعال ، می بایست مرحله احزار هویت حضوری را از طریق درگاه کانون ، به متقاضیانی که “کدرهگیری” سجام را دریافت کرده اند، ارائه دهند.
جهت فعال سازی سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان) دفاتری که “وب کم مورد نیاز را تهیه کرده اند “، “تعهد نامه داده اند و دستگاه پوز پیشخوان” دارند میتوانند با گذراندن آموزش مربوطه و قبولی در آزمون سرویس مربوطه را در دفاتر خود ارائه دهند.
با توجه به اینکه ارائه این خدمت با نرخ مصوب زمینه اعتماد به دفاتر را فراهم می نماید لذا هرگونه دریافت وجه اضافه در این خصوص که منجر به انعکاس به سازمان تنظیم مقررات یا کانون گردد باعث قطع سرویس خواهد شد.
بازگشت به خطای برخی دفاتر سراسر کشور در ارائه دو خدمت “احراز هویت الکترونیکی” و “احراز هویت الکترونیک سجام”، لازم به توضیح است که این دو خدمت کاملا متفاوت از هم هستند که دفاتر به اشتباه یک خدمت دانسته و در ثبت اطلاعات و درخواست اربابرجوع (مشتریان) اشتباه اقدام مینمایند، لذا لازم به ذکر است در صورت تکرار خطا در هر یک از خدمات نامبرده، خدمت مورد نظر از دفتر پیشخوان سلب خواهد شد.
احراز هویت الکترونیکی جهت حذف فرآیند کپی گرفتن از کارت ملی و شناسنامه و کاهش مصرف کاغذ می باشد و مبحث کاملاً متفاوتی از احراز هویت الکترونیک سجام می باشد.
لذا از کلیه دفاتر دارنده این دو خدمت درخواست میگردد، جهت جلوگیری از قطع دسترسی در اجرای صحیح فرایند کوشا باشند.
بر اساس ابلاغیه سازمان صندوق سپردهگذاری برای شخص اصیل مدرک مورد نیاز فقط اصل کارت ملی است و نیازی به شناسنامه نمی باشد. از گرفتن کپی کارت ملی و ارسال به صندوق سرمایه گذاری اکیداً خودداری فرمایید.
چنانچه نماینده/وکیل/قیم متقاضی جهت ثبت نام وی به دفتر پیشخوان مراجعه نماید در فرم اطلاعات مشتریان قسمت نماینده اضافه خواهد شد و نوع مدرک اثبات کننده سمت که می تواند ولایت، وصایت، قیومیت و وکالت باشد مشخص شده است. اصل مدارک اعلام شده به شرح ذیل می بایست رویت گردد و سپس کپی گرفته شود و پیوست فرم اطلاعات مشتریان شود و به شرکت سپردهگذاری ارسال گردد.
مدارک مورد نیاز اثبات کننده سمت ولایت:
– کپی صفحه اول شناسنامه و کارت ملی پدر
– کپی صفحه اول شناسنامه فرزند
مدارک مورد نیاز اثبات کننده سمت قیومیت:
– کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه قیم
– کپی صفحه اول شناسنامه صغیر
– کپی برابر اصل حکم قیومیت (اصل مدرکی که مرکز احراز هویت مشاهده می نماید و کپی گرفته می شود و بر روی کپی آن مهر برابر با اصل می زند.)
مدارک مورد نیاز اثبات کننده سمت وصایت:
– کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه وصی
– کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه موصی
– کپی برابر اصل وصیتنامه(اصل مدرکی که مرکز احراز هویت مشاهده می نماید و کپی گرفته می شود و بر روی کپی آن مهر برابر با اصل می زند.)
مدرک اثبات کننده سمت وکالت:
– کپی صفحه اول شناسنامه و کارت ملی وکیل
– کپی صفحه اول شناسنامه و کارت ملی موکل
– کپی برابر با اصل وکالتنامه در صورتیکه وکالتنامه قدیمی باشد نیاز به اخذ استمرار وکالتنامه از دفترخانه می باشد(اصل مدرکی که مرکز احراز هویت رویت می کند و کپی گرفته می شود و برروی کپی آن مهر برابر با اصل می زند قابل قبول است.